Het hoofdkantoor van het Rijksvastgoedbedrijf is gevestigd in Den Haag. De dienst heeft nevenvestigingen in Arnhem, Assen, Den Helder, Tilburg en Utrecht. Op de carabische eilanden van het Koninkrijk der Nederlanden en in Duitsland beschikt de dienst over operationele locaties.
Stel uw vragen aan het Rijksvastgoedbedrijf
Bel voor vragen aan het Rijksvastgoedbedrijf naar telefoonnummer 1400 op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. Voor dit nummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten en geen informatietarief.
U kunt uw vraag ook stellen via het contactformulier op de website van rijksoverheid.nl. Meld daarbij, indien bekend, aan welke directie of afdeling van het Rijksvastgoedbedrijf uw vraag is gericht en/of wat uw relatie is met ons. Dit helpt ons beter uw vraag te beantwoorden.
Persvoorlichter
Journalisten en media kunnen met hun vragen terecht bij de woordvoerder van het Rijksvastgoedbedrijf.
Minister De Jonge voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke ordening is verantwoordelijk voor het Rijksvastgoedbedrijf. Voor vragen aan de minister kunnen journalisten en media contact opnemen met zijn woordvoerder.
Huurders en gebruikers van een pand van het Rijksvastgoedbedrijf kunnen (technische) storingen en calamiteiten melden via de Storingsdesk vastgoed RIJK van het Rijksvastgoedbedrijf (voorheen Storingstelefoon).
Gebruikers van Defensiegebouwen en terreinen kunnen storingen intern bij Defensie melden, via Digion of telefonisch bij het lokale Facilitair Bedrijf Defensie (FBD). Zie hiervoor de intranetsite van Defensie. Meldingen voor Defensiegebouwen lopen via de Defensie Servicedienst naar de Storingsdesk Vastgoed Defensie van het Rijksvastgoedbedrijf.
Vanwege het COVID-19 virus (coronavirus) is de Storingsdesk van het Rijksvastgoedbedrijf op dit moment alleen bereikbaar per e-mail: Postbus.RVB.Storingsdienst@rijksoverheid.nl .
Geef in het onderwerpveld van uw bericht aan of het urgent is. Vermeld in uw e-mail uw gebouwnummer, naam, telefoonnummer en uitgebreide omschrijving van de storing. De medewerkers van de Storingsdesk Rijksvastgoedbedrijf bellen of mailen u dan terug. Door de huidige situatie, ook bij onze leveranciers, kan de afhandeling minder snel gaan dan u van ons gewend bent.
Melden van storingen buiten kantoortijd
Niet urgente storingen kunt u de eerstvolgende werkdag per e-mail melden bij het Rijksvastgoedbedrijf. Urgente storingen kunt u rechtstreeks melden bij de betreffende leverancier. Weet u niet welke leverancier dat is of heeft u een calamiteit dan kunt u contact opnemen met 0800 8991103. Onze boodschappendienst kan u dan in contact brengen met een dienstdoende medewerker van het Rijksvastgoedbedrijf die u verder kan helpen.
Huurders en gebruikers van een pand van het Rijksvastgoedbedrijf kunnen situaties waarbij de veiligheid (vermoedelijk) in het geding is, melden via het Meldpunt Veiligheid van het Rijksvastgoedbedrijf. Ook derden kunnen dergelijke situaties melden voor panden, overig vastgoed en bouwprojecten van het Rijksvastgoedbedrijf en Defensie. U geeft uw gegevens door en de medewerkers van het meldpunt zorgen dat de melding op de juiste plaats terechtkomt voor directe en adequate actie.
Vanwege het COVID-19 virus (Coronavirus) is het Meldpunt Veiligheid van het Rijksvastgoedbedrijf op dit moment bereikbaar per e-mail: postbus.RVB.meldpunt.veiligheid@rijksoverheid.nl. Betreft het een urgente melding die niet kan wachten dan kunt u ook bellen met 0800 - 89 911 03. De boodschappendienst van het Rijksvastgoedbedrijf kan u dan in contact brengen met een medewerker van het Meldpunt Veiligheid.
Door de huidige situatie, ook bij onze leveranciers, kan de afhandeling minder snel gaan dan u van ons gewend bent.
Bel 112 of uw interne alarmnummer voor acute levensbedreigende situaties.